آسانسورهای هیدرولیک آبی روغنی بدون موتورخانه و خود ایستای آرژانتینی/آسانسور آرمان فراز شهر شیراز | |
آسانسورهای هیدرولیک کیورینال با گیربکس مستقیم با تجهیزات خود ایستا و طراحی کامل از جنس آلومینیوم و پلی کربنات میباشد. بدنهٔ اصلی آن فلزی است که با تجهیزات روی ستون اصلی هیدرولیک از یک طرف به سیلندر و از طرف دیگر به سه ستون دیگر یا دو ستون و یک ستون هیدرولیک وصل میشود همچنین دو فلکهٔ فلزی شیاردار به ستونها متصل است که در انواع بزرگ قابل نصب میباشد و اینها همه به وسیلهٔ اسکلت طراحی شده و خود پروفیلهای اسکلت به آن متصل شدهاند و فلکههای نگهدارنده نیز در قسمت بالای بدنه اصلی نصب شدهاند. پروفیل هیدرولیکی از دو چاله تشکیل شده که یکی از آنها پیستون طراحی شده که از همان ستون سیلندر به پمپ روی کابین متصل میشود. پاور (موتور) این آسانسور ۱۰ برابر کوچکتر از پمپهای معمولی است. در قسمت جلوئی یک پوشش جوش داده شده و در قسمت بالا هدایتکنندهای وجود دارد که توسط اورینگ از نشت مایع متحرک جلوگیری میکند. . |
آسانسور هیدرولیک:
واحد توان (مخزن روغن) بایستی در مکانی مناسب (موتورخانه) نصب شود و به وسیله یک لوله صلب و یا انعطافپذیر به سیلندر وصل شود.
پر کردن مخزن از روغن از طریق برداشتن سرپوش مناسب (مجرای ورودی) انجام میشود. تا زمانی که نشانگر عمق سنج به میزان «حداکثر» نرسیده است، فرآیند پر کردن مخزن روغن را ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نشتی روغن در بخشهای مختلف آسانسور مانند پمپها، واحد پمپاژ، لولهها، اتصالات لولهها، شیر قطع، پیستون و... وجود نداشته باشد. همچنین مطمئن شوید که لولهها و اتصالات آسیب ندیده باشند.
واحد توان: روش نصب
• مخزن را روی کفیهای لاستیکی عایق قرار دهید.
• لوله تأمین روغن باید تا حد ممکن کوتاه و بدون خمیدگی بیش از حد باشد.
• اطمینان حاصل کنید اتصالات و زانوییها طبق آنچه در دستورالعمل دستگاه، بسته به مدل و کارخانه سازنده شرح داده شده است نصب شده باشد.
• در مواردی که لولههای فلزی به کار رفتهاند، پیش از سرهم کردن خط لوله، بررسی کنید که لولهها صیقلی و بدون درز باشد. درون لولهها را با یک کهنه بدون پرز پاک کنید.
• پیچ هواگیری روی سر سیلندر را شل کنید.
• روغن را از طریق مجرای ورودی داخل مخزن بریزید.
• تا زمانی که روغن از سوراخ هواگیر خارج نشده است درجه پمپ را روی سرعت پایین قرار دهید. پیچ هواگیر را سفت کنید. در طول زمان نصب، فرآیند هواگیری را چند بار تکرار کنید تا تمام هوای موجود خارج شود.
به یاد داشته باشید که سیم بکسل شما همانند سایر وسایل انتقال نیرو ،زمانی ایمن خواهد بود که بار واقعی کاری آن مشخص شده باشد وطبق آن انتخاب وبار گذاری شود. منظور بار واقعی ،وزن بار مورد جابجایی به علاوه ی وزن بارهای مرده مانند بارهای ناشی از شروع وتوقف ناگهانی ،بارهای ضربه ای ونیروی اصطکاک بلبرینگ ها است .عددی را که حاصل جمع تمامی بارهای ذکر شده باشد در فاکتور طراحی ضرب می کنیم .فاکتور طراحی 5 برابر بارهای عادی ،فاکتور طراحی 8و9 برای بارهای با ارزش وفاکتورهای طراحی بالاتر برای بارهایی که ارزش زیادی داشته ویا خطر جانی دارند به کار میرود.
2.پایداری در برابر خستگی خمشی (Resistance to Bending Fatigue)
سیم بکسل ها با طرح های مختلف در برابر نیروهای خستگی ،دارای سطوح مقاومت هستند.برای مثال سیم بکسل های 8 استرند نسبت به نوع 6 استرند از پایداری بیشتری در برابر خستگی خمشی برخوردارند.
یک اصل کلی برای پیشگیری و کاهش خستگی این است که : هرچه تعداد مفتول های یک استرند باشد پایداری آن سیم بکسل در برابر نیروهای خمشی بیشتر خواهد بود.هرقدر میزان خم شدگی بیشتر باشد خستگی بیشتر وسریع تر روی می دهد .
3.پایداری در برابر خستگی لرزشی (Resistance to Vibration Fatigue)
در سیستم بالابری لرزش، نقش مخربی دارد.امواج ناشی از لرزش در طول سیستم حرکت کرده ونهایتا در نقاطی باید میرا شود . برای مثال محل اتصال سیم بکسل به درام یکی از این نقاط است . امواج ضربه ای ناشی از لرزش ، باعث آسیب دیدگی سیم بکسل در نقطه ی میرایی می شود .
4.پایداری در برابر ساییدگی (Resistance to Abrasion)
ساییدگی معمولا به دلیل عوامل زیر است :
تراز و میزان نبودن درام
قطر نامناسب شیار
زاویه ی عبور نامناسب
پیچیدن نادرست سیم بکسل روی درام
نامناسب بودن نوع و جنس سیم بکسل با کار مورد نظر
یادآوری می شود که سیم بکسل ها ی با مفتول بیرونی ضخیم وسیم بکسل های با تاب لنگ ،در برابر نیروهای سایشی مقاوم هستند.
5. پایداری در برابر له شدگی و فشردگی (Resistance to Crushing)
له شدگی ناشی از فشار سیم بکسل بر
درام ، قطر نامناسب شیارها و روی هم افتادگی لایه های سیم بکسل در درام است . هم
چنین اگر قطر درام و قطر شیارها با سیم بکسل تناسبی نداشته باشند و نیز پیچیدن چند
لایه ی سیم بکسل روی درام و مجموع این عوامل منجر به افزایش له شدگی
سیم بکسل می شود.
6. توان ذخیره (Reserve Strength)
توان ذخیره عبارت است از جمع توان تمامی مفتول های سیم بکسل به غیر از مفتول های لایه ی بیرونی استرند.
سیم بکسل های آسانسور :
بهترین و با استحکام ترین سیم بکسل های کنف دار و 7 لایه آسانسور که در بازار ایران موجود می باشد ، می توان به سیم بکسل های شرکت گوستاو ولف کشور آلمان اشاره نمود.
مگنت درب بازکن : از نوع وارداتی مارک
ZORLO
دیکتاتور دربهای لولایی : از نوع وارداتی مارکONSA