شرکت آسانسور آرمان فراز شهر شیراز

مشاوره-طراحی-نصب انواع آسانسور و پله برقی

شرکت آسانسور آرمان فراز شهر شیراز

مشاوره-طراحی-نصب انواع آسانسور و پله برقی

آسانسورهای هیدرولیک آبی روغنی بدون موتورخانه و خود ایستای آرژانتینی/آسانسور آرمان فراز شهر شیراز

آسانسورهای هیدرولیک کیورینال با گیربکس مستقیم با تجهیزات خود ایستا و طراحی کامل از جنس آلومینیوم و پلی کربنات می‌باشد. بدنهٔ اصلی آن فلزی است که با تجهیزات روی ستون اصلی هیدرولیک از یک طرف به سیلندر و از طرف دیگر به سه ستون دیگر یا دو ستون و یک ستون هیدرولیک وصل می‌شود هم‌چنین دو فلکهٔ فلزی شیاردار به ستون‌ها متصل است که در انواع بزرگ قابل نصب می‌باشد و این‌ها همه به وسیلهٔ اسکلت طراحی شده و خود پروفیل‌های اسکلت به آن متصل شده‌اند و فلکه‌های نگهدارنده نیز در قسمت‌ بالای بدنه اصلی نصب شده‌اند. پروفیل هیدرولیکی از دو چاله تشکیل شده که یکی از آنها پیستون طراحی شده که از همان ستون سیلندر به پمپ روی کابین متصل می‌شود. پاور (موتور) این آسانسور ۱۰ برابر کوچک‌تر از پمپ‌های معمولی است. در قسمت جلوئی یک پوشش جوش داده شده و در قسمت بالا هدایت‌کننده‌ای وجود دارد که توسط اورینگ از نشت مایع متحرک جلوگیری می‌کند.

.
این آسانسورها تماماً به‌صورت استوانه‌ طراحی گردیده، درهای آن به‌صورت نیم‌دایره بوده و کابین کاملاً گرد می‌باشد و به خاطر خود ایستا بودن در آن‌ به‌جای شیشه از پلی‌کربنات کاملاً شفاف استفاده شده است که در صورت درخواست مشتری می‌توان با مبلغ کمی اضافه‌تر از پلی‌کربنات رنگی نیز استفاده کرد.
● ”چگونگی عملکرد آسانسور“
در پروفیل پیستون هیدرولیکی داخل قسمت جلوئی که به پمپ متصل شده حرکت می‌کند در قسمت بالائی سه مخزن وجود دارد که به وسیله هدایت‌کننده‌ئی که در قسمت بالائی ستون هیدرولیکی است، به قسمت بالائی ستون هیدرولیکی وصل می‌شود. این سه مخزن و فلکهٔ هرزه‌گرد به قسمت بالائی کابین متصل می‌شوند.
به‌منظور حرکت کابین به جهت بالا پمپ به پیستون متصل شده حرکت آن به سمت بالا را موجب می‌شود در نتیجه مخزن بعد از گذشتن از فلکه هرزه‌گرد کابین را به طرف بالا می‌کشد.
به‌منظور به حرکت در آوردن کابین به سمت بالا آسانسورهای کیورینال مجهز به فلکه‌ٔ الکتریکی برای مایع متحرک‌اند که اجازهٔ ورود مایع به پیستون برای حرکت در قسمت جلوئی و برگشت کانال از پروفیل هیدرولیکی را می‌دهد.
آسانسورهای هیدرولیکی کیورینال با گیربکس مستقیم، عملکردی معمولی‌تر از هر نوع آسانسور دیگر دارد. ایستادن در هر طبقه، ایستادن اضطراری کابین و آژیر پر صدا از ویژگی‌های آن می‌باشد. پاراشوت یا چتر نجات امنیتی وسیله‌ئی است که در صورت قطع شدن ارتباط مخزن یا فشار روغن عمل می‌کند بنابراین اگر کابین در حال سقوط باشد پاراشوت سریعاً با حالت فنری به محورها فشار آورده و موجب توقف آرام کابین می‌شود.
در مقابل در انتهای هر محور نیز یک قطعه مکانیکی وجود دارد که با کفشک‌های تفلونی مانع سقوط آسانسور خواهد شد.
فشاری که روی ترمزها اعمال می‌شود دقیقاً برابر وزن کابین است و اگر فشار بالاتر باشد ترمز اضطراری فعال می‌شود بنابراین هیچ خطری متوجه مسافران نخواهد شد.
به‌علاوه هدایت‌کننده توسط سه روزنه یا دهنه به pvc وصل شده که این روزنه‌ها با مواد پلاستیک پلی‌پک پوشانده شده که از نشت مایع هیدرولیکی جلوگیری می‌کند جهت طولانی کردن مقاومت پروفیل هیدرولیکی در کانال‌های خارجی قسمت دهنه‌ها و خارج از این کانال‌ها در مسیر برگشت مکانیزه شده، توسط غلاف با اورینگ مربوطه وصل شده و با واشر و مهره به بدنهٔ اصلی متصل می‌شود.
سیستم موتور از پمپ سه فاز شناور با قدرت سه اسب، با فشار ۵ تا ۱۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر و سه کابل pvc تشکیل شده که نقش انعطاف‌پذیری میله قدرت پیستون را تأمین می‌کند. فلکهٔ فلزی شیاردار توسط پلاستیک محصور شده که عملکرد را نرم‌تر می‌کند و به جهت اصطکاک پائین کابل و فلکه نیاز به تعمیرات ندارد. مایع هیدرولیکی شامل مخلوطی از آب و روغن با چگالی پائین است. قطعات زیرمجموعه باید روغن‌کاری شده و از مایع ضدزنگ که از اکسیده شدن آن جلوگیری می‌کند استفاده شود با توجه به این‌که پیستون آغشته به زینک است درصد ریسک اکسیده شدن قطعات به حداقل می‌رسد بدین‌ لحاظ پیستون ما تحت پوشش کامل زینک بوده و قطعات آن اکسیده نخواهد شد. شرکت آسانسور سینا صعود با تجربهٔ چندین‌ساله و کادر بازرگانی خارجی مجهز و هم‌چنین کادر فنی نمایندگی شرکت کیورینال در ایران آمادهٔ هرگونه خدمات پس از فروش برای آسانسورهای فوق می‌باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با و کاتالوگ می‌توانید با دفتر شرکت آسانسورارمان فراز شهر شیراز تماس بگیرید.

آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک:

واحد توان (مخزن روغن) بایستی در مکانی مناسب (موتورخانه) نصب شود و به وسیله یک لوله صلب و یا انعطاف‌پذیر به سیلندر وصل شود.

پر کردن مخزن از روغن از طریق برداشتن سرپوش مناسب (مجرای ورودی) انجام می‌شود. تا زمانی که نشانگر عمق سنج به میزان «حداکثر» نرسیده است، فرآیند پر کردن مخزن روغن را ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نشتی روغن در بخش‌های مختلف آسانسور مانند پمپ‌ها، واحد پمپاژ، لوله‌ها، اتصالات لوله‌ها، شیر قطع، پیستون و... وجود نداشته باشد. همچنین مطمئن شوید که لوله‌ها و اتصالات آسیب ندیده باشند.

 

واحد توان: روش نصب

 

           مخزن را روی کفی‌های لاستیکی عایق قرار دهید.

           لوله تأمین روغن باید تا حد ممکن کوتاه و بدون خمیدگی بیش از حد باشد.

           اطمینان حاصل کنید اتصالات و زانویی‌ها طبق آنچه در دستورالعمل دستگاه، بسته به مدل و کارخانه سازنده شرح داده شده است نصب شده باشد.

           در مواردی که لوله‌های فلزی به کار رفته‌اند، پیش از سرهم کردن خط لوله، بررسی کنید که لوله‌ها صیقلی و بدون درز باشد. درون لوله‌ها را با یک کهنه بدون پرز پاک کنید.

           پیچ هواگیری روی سر سیلندر را شل کنید.

           روغن را از طریق مجرای ورودی داخل مخزن بریزید.

           تا زمانی که روغن از سوراخ هواگیر خارج نشده است درجه پمپ را روی سرعت پایین قرار دهید. پیچ هواگیر را سفت کنید. در طول زمان نصب، فرآیند هواگیری را چند بار تکرار کنید تا تمام هوای موجود خارج شود.

انتخاب سیم بکسل مناسب

.پایداری در برابر شکستگی (Resistance to Breaking)

 

به یاد داشته باشید که سیم بکسل شما همانند سایر وسایل انتقال نیرو ،زمانی ایمن خواهد بود که بار واقعی کاری آن مشخص شده باشد وطبق آن انتخاب وبار گذاری شود. منظور بار واقعی ،وزن بار مورد جابجایی به علاوه ی وزن بارهای مرده مانند بارهای ناشی از شروع وتوقف ناگهانی ،بارهای ضربه ای ونیروی اصطکاک بلبرینگ ها است .عددی را که حاصل جمع تمامی بارهای ذکر شده باشد در فاکتور طراحی ضرب می کنیم .فاکتور طراحی 5 برابر بارهای عادی ،فاکتور طراحی 8و9 برای بارهای با ارزش وفاکتورهای طراحی بالاتر برای بارهایی که ارزش زیادی داشته ویا خطر جانی دارند به کار میرود.

2.پایداری در برابر خستگی خمشی (Resistance to Bending Fatigue)

سیم بکسل ها با طرح های مختلف در برابر نیروهای خستگی ،دارای سطوح مقاومت هستند.برای مثال سیم بکسل های 8 استرند نسبت به نوع 6 استرند از پایداری بیشتری در برابر خستگی خمشی برخوردارند.

یک اصل کلی برای پیشگیری و کاهش خستگی این است که : هرچه تعداد مفتول های یک استرند باشد پایداری آن سیم بکسل در برابر نیروهای خمشی بیشتر خواهد بود.هرقدر میزان خم شدگی بیشتر باشد خستگی بیشتر وسریع تر روی می دهد .


3.پایداری در برابر خستگی لرزشی (Resistance to Vibration Fatigue)

در سیستم بالابری لرزش، نقش مخربی دارد.امواج ناشی از لرزش در طول سیستم حرکت کرده ونهایتا در نقاطی باید میرا شود . برای مثال محل اتصال سیم بکسل به درام یکی از این نقاط است . امواج ضربه ای ناشی از لرزش ، باعث آسیب دیدگی سیم بکسل در نقطه ی میرایی می شود .

4.پایداری در برابر ساییدگی (Resistance to Abrasion)

ساییدگی معمولا به دلیل عوامل زیر است :

تراز و میزان نبودن درام

قطر نامناسب شیار

زاویه ی عبور نامناسب

پیچیدن نادرست سیم بکسل روی درام

نامناسب بودن نوع و جنس سیم بکسل با کار مورد نظر

یادآوری می شود که سیم بکسل ها ی با مفتول بیرونی ضخیم وسیم بکسل های با تاب لنگ ،در برابر نیروهای سایشی مقاوم هستند.

5. پایداری در برابر له شدگی و فشردگی (Resistance to Crushing)


له شدگی ناشی از فشار سیم بکسل بر درام ، قطر نامناسب شیارها و روی هم افتادگی لایه های سیم بکسل در درام است . هم چنین اگر قطر درام و قطر شیارها با سیم بکسل تناسبی نداشته باشند و نیز پیچیدن چند لایه ی سیم بکسل روی درام و مجموع این عوامل منجر به افزایش له شدگی سیم بکسل می شود.

6. توان ذخیره (Reserve Strength)

توان ذخیره عبارت است از جمع توان تمامی مفتول های سیم بکسل به غیر از مفتول های لایه ی بیرونی استرند.

 

سیم بکسل های آسانسور :

  • سیم بکس های متصل به کابین و وزنه تعادل می بایستی حتما” از جنس فولاد،حداقل ۲ رشته با حداقل قطر ۸ میلیمتر باشند و مخصوص آسانسور ساخته شده باشند.
  • ضریب ایمنی سیم بکسل در صورتی که تعداد سیم بکسل ها ۳ رشته یا بیشتر باشند حداقل ۱۳ و درصورتی که ۲ رشته باشند حداقل ۱۶ می باشد.
  • حداقل نسبت بین قطر فلکه ها به قطر سیم بکسل ها ۴۰ می باشد.
  • بارهای وارده می بایستی بصورت یکسان روی کلیه رشته های سیم بکسل توزیع گردد.
  • کلیه فلکه های گیر بکس و هرز گرد بایستی دارای مانع خروجی سیم بکسل از شیار باشند.

 بهترین و با استحکام ترین سیم بکسل های کنف دار و 7 لایه آسانسور که در بازار ایران موجود می باشد ، می توان به سیم بکسل های شرکت گوستاو ولف کشور آلمان اشاره نمود.

نمایی از انواع قطعات اسانسور

شاسی استقرار موتور : طرح HASHAN آلمان تولید داخل با سیستم هرزه گردکاتب دار

مهاجرآسانسور

 

گاورنر کنترل سرعت متناسب با سرعت آسانسور تولید داخل و وارداتی مارک وتیور ایتالیا
مهاجرآسانسور
 

مگنت درب بازکن : از نوع وارداتی مارک

ZORLO

مهاجرآسانسور

 

دیکتاتور دربهای لولایی : از نوع وارداتی مارکONSA

مهاجرآسانسور


پاراشوت ترمز اضطراری : از نوع تدریجی مارک وتیور ایتالیا یا طرح مونتاژی
مهاجرآسانسور
 
قفل درب ها : الکتریکی مکانیکی مارک جان لیفت
 
وحید مهاجرنیا
 
 
 
روغندان جهت نصب بر روی یوک کابین و قاب وزنه از نوع وارداتی و مارک HAS و کفشکهای کابین و قاب وزنه از نوه چدنی و آلومینیوم
 
 
مهاجرآسانسور
 
 
 
بافرهای ضربه گیر کف چاهک از نوع پولیورتان یا لاستیکی مارکHAS
 
 
 
مهاجرآسانسور
 
 
بست نگهدارنده کابل تراول از نوع وارداتی با مارک HAS
 
 
 
مهاجرآسانسور
 
 
بافر هیدرولیک: متناسب با ظرفیت کابین و از نوع وارداتی مارک HAS
 
 
 
مهاجرآسانسور
 
 
شاسی طبقات و احظار
 
 
وحید مهاجرنیا
 
 
مهاجرآسانسور