کتاب "آسانسورهای هیدرولیک" به چاپ رسید. در فرازی از پیشگفتار "آسانسور، ماشین ویژه" ناشر چنین بیان کرده: آسانسور از معدود ماشین های دنیاست که شیوه تولید آن با گروه ماشین ها تفاوت اساسی دارد. اکثر ماشین های دنیا، از چرخ خیاطی دستی گرفته تا فضا پیما، در کارخانه و کارگاه تولید و به محل استفاده حمل می شوند. اما قطعات آسانسور باید جداگانه به محل نصب آسانسور حمل و پس از اتصال به سازه ساختمان مجموعا" به صورت ماشینی کارا در آید. به همین دلیل نصب کنندگان آسانسور مهم ترین نقش تاثیر گذار در کیفیت آسانسور را به عهده دارند.
همچنین در بخش "آموزش در صنعت آسانسور" نیز به مواردی اشاره شده:
ماشینی با ویژگی هایی که توضیح داده شد، آموزشی با تاریخچه ویژه نیز داشته است.
تا نیمه دوم سده بیستم، آموزش نصب و نگهداری آسانسور در داخل کارخانه
های تولید کننده آسانسور متمرکز و در مواردی به صورت اسراری خاص و پیچیده
نگهداری می شده است.
لیکن، پس از انقلاب الکترونیکی نیمه دوم سده بیستم در صنعت جهانی و تاثیر
آن در این صنعت، ضرورت تجدید نظر در شیوه های تولید و آموزش در این صنعت
هویدا شد.
برای نخستین بار، در سال 1995 با همت اتحادیه صنایع آسانسور و پله برقی انگلستان و استادان و محققان این رشته، اولین دوره تخصصی آسانسور در مقطع کاردانی در دانشگاه نورث همپتون برگزار شد. البته، این دوره ها به سرعت بسط یافت و از سال 2005 در مقطع "دکتری تخصص رشته مهندسی اسانسور و پله برقی" نیز دانشجو می پذیرد.
با فاصله اندکی از انگلیسی ها، دوره هایی برای باز آموزی و ارتقای سطح
علمی نیروی انسانی شاغل در صنعت آسانسور کانادا در "مدرسه عالی سنت هنری
کبک کانادا" به زبان فرانسه برگزار شد.
در پی این دو موسسه، دانشگاه مونیخ آلمان و زاراکوزای اسپانیا نیز به
برگزاری دوره های کوتاه مدت مشابهی اقدام کردند. این اقدامات پیام آور این
نکته بود که آموزش این رشته در جهان جای خود را باز می کند.
و اما در کشور ما ایران، ایران از سال 1379 (2000 میلادی) وارد عرصه آموزش
در صنعت آسانسور و پله برقی شد، با تاسیس نخستین دبیرستان کار و دانش،
پرچمدار این مهم در دنیا و منطقه شدیم.
پس از آن با رایزنی های مختلف با وزارت علوم وقت، موفق به تاسیس نخستین دانشگاه تخصصی آسانسور در ایران و آسیا و به عبارتی "سومین مرکز آموزش آکادمیک آسانسور در دنیا شدیم"
و این مهم با تاسیس "مرکز علمی- کاربردی آسانسور دماوند" و با حمایت های
دانشگاه جامع علمی- کاربردی، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی
خواجه نصیر طوسی محقق گشت.
نخستین دانشجویان این دانشگاه در زمستان سال 1385 (2006 میلادی) بر سر
کلاس نشستند. این اقدامات میهن ما را در ردیف پیشتازان آموزش در صنعت
اسانسور جهان قرار داد.
با توجه به اینکه در میهن ما تنها ده سال پس از تاسیس نخستین کلاس
دانشگاهی در جهان، آموزش دانشگاهی در این رشته آغاز شده است، با رشد روز
افزون در صنعت آسانسور ایران، باید منتظر تحولات کم نظیری در آموزش این
صنعت در ایران، آسیای میانه و خاور میانه باشیم.
در فرازی از پیشگفتار مولف کتاب "آسانسور های هیدرولیک" آمده:
نگارش این کتاب از سال 1382 آغاز و در سال 1384 اولین ویرایش آن شامل مفاهیم کلی آسانسورهای هیدرولیک بوده و به چاپ رسید.
لیکن در طول 5 سال تدریس کتاب اولیه در دانشگاه، نیاز به منبعی درسی که
ضمن ارائه مفاهیم ساده مکانیک سیالات، خواننده را با آسانسورهای هیدرولیک
آشنا سازد، احساس شد. در همین راستا و با رایزنی هایی که با استاتید
دانشگاه نورث همپتون شد، اطلاعات به روزتر این صنعت دریافت و بر آن شدیم که
با بازنگری کلی کتاب اولیه، منبع درسی کاملی برای دروس هیدرولیک کاربردی
در مقاطع کاردانی و مبانی طراحی آسانسورهای هیدرولیک در مقطع "کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی آسانسور و بالابرها" تالیف نماییم.
به همین سبب از سال 1389 کار تالیف و بازنگری این کتاب آغاز و در بهار
1392 در 2 جلد تحت عنوان "آسانسورهای هیدرولیک 1 و 2 به چاپ رسید.
در نگارش این کتابها، سعی شده است تا حد امکان جملات قابل فهم و مصطلح در
این صنعت و به دور از مسائل نظری پیجیده، که شاید از حوصله خواننده ای که
آشنایی چندانی با آسانسور ندارد، بیرون باشد، استفاده شود.
به نظر بنده این موضوع یکی از امتیازهای این کتاب به شمار می اید. بدیهی
است افرادی که در پی یافتن مبنای علمی و محاسبات پیجیده تر هستند می توانند
به دیگر کتابهایی که از همین مجموعه منتشر شده و یا در حال چاپ است مراجعه
کنند.
"کتاب آسانسورهای هیدرولیک" در دو جلد:
در فهرست مطالب کتاب "آسانسورهای هیدرولیک" مکانیک سیالات، محاسبه و طراحی جک، این مطالب درج شده است:
بدنبال فصل سیزدهم، فهرست اشکال، فهرست جداول و فهرست نمودارها آمده است.
در فهرست مطالب کتاب "آسانسورهای هیدرولیک" مکانیک سیالات، محاسبه و طراحی جک، این مطالب درج شده است
در این جلد هم مثل، جلد اول به دنبال فصل پانزدهم، فهرست اشکال،فهرست جداول و فهرست نمودار و در ادامه پیشگفتار ناشر و پیشگفتار مولف آمده است.