شرکت آسانسور آرمان فراز شهر شیراز

مشاوره-طراحی-نصب انواع آسانسور و پله برقی

شرکت آسانسور آرمان فراز شهر شیراز

مشاوره-طراحی-نصب انواع آسانسور و پله برقی

صنعت آسانسور، محیط زیست، انرژی خورشیدی

سمت و سوی حرکت و دیدگاههای استراتژیک و راهبردی شرکت های مطرح جهانی در صنعت آسانسور،  پله برقی و پیاده رو متحرک، جهشی بلند به سوی استفاده از تکنولوژی های نوین با هدف حداقل آسیب و صدمه به طبیعت و محیط زیست دارد، که این دیدگاه را می توان در شعارهایی مانند زیر مشاهده نمود:

  • استفاده از انرژی پاک و فراوان خورشیدی
  • کاهش ضایعات تولید
  • تولید آسانسورهای مطلوب از جهت حفظ محیط زیست

ادامه مطلب ...

تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

صنعت آسانسور جهان از زمانی که با نیروی برق کار می کند قدمتی یکصد و پنجاه ساله دارد، هر چند عمر بالابرها در جهان به بیش از ده هزار سال می رسد و اولین چرخ چاه خود از اولین بالابرها بوده است. مهمترین شرکت های تولید آسانسور در جهان اوتیس و شیندلر با قدمتی حدود یکصدو پنجاه سال می باشند.

ادامه مطلب ...

تاریخچه شکل گیری صنعت آسانسور

آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی است که با سیستم تعلیق و تعادل نیروی محرکه عمل جابه جایی را انجام می دهد، در واقع برای آشنایی بیشتر با این وسیله باید گفت که بشر در قرن های گذشته از بالابر استفاده کرده است اما پایه گذار علمی و طراح آسانسور امروزی دانشمند و ریاضی دان بزرگ اتوود است که با ساختن ماشین اتوود که عبارت بود از دو وزنه که با یک نخ به یکدیگر مربوط می شدند و روی قرقره ها بالا و پایین می رفتند توانست طرح ابتدایی یک آسانسور را ارائه دهد اما اولین آسانسور به شکل امروزی که دارای ترمز ایمنی بود توسط اوتیس در آمریکا ساخته و آزمایش شده و بعد از آن دیگران نیز به ساخت انواع آسانسور دست زدند و صنعت آسانسور شکل گرفت نکاتی درباره ایمنی و استفاده از آسانسور آسانسور راننده یا خلبان ندارد و به صورت شبانه روز آماده کار می باشد مسافرین بیرون آسانسور فرمان احضار می دهند و مبدا و مقصد را مشخص می نمایند و در زمان مناسب پاسخ می دهد بنابراین فشارهای مجدد بر روی دکمه های احضار کابین کاری بیهوده است، مسافرین درون کابین فرمان حرکت می دهند و مقصد را مشخص می نمایند این وسیله قادر به شناسایی مسافرین از نظر سن قد مونث و یا مذکر و بیمار یا سالم بودن و میزان وزن دقیق مسافرین نمی باشد لذا در پاره ای از موارد به وسیله بسیار خطرناکی تبدیل می شود، دکمه های فرمان در محلی نصب شده است که کودکان کمتر از هفت سال قادر به احضار و صدور فرمان نباشند ولی همواره باید به خاطر بسپاریم که هرگز کودکان به تنهایی نباید از این وسیله استفاده نمایند.

ادامه مطلب ...

پیشگامان صنعت آسانسور و نصب آن در ایران

صنعت آسانسور ایران نسبت به دیگر صنایع، صنعت نسبتا جوانی است. تاریخچه آن شاید به حدود هشتاد و چند سال قبل باز گردد، البته اگر گفته های بدون مدرک در مورد نصب آسانسور در کاخ گلستان توسط ناصرالدین شاه را نادیده بگیریم، اولین آسانسور ایران در پالایشگاه نفت آبادان،در اواخر حکومت احمد شاه توسط انگلیسی ها نصب گردید،اما آنچه مسلم و قابل بررسی است، اولین آسانسورها در اطراف میدان امام خمینی یا همان میدان توپخانه یا سپه سابق نصب شده، مثل باشگاه افسران، ستاد ارتش، کتابخانه ملی، که البته این آسانسورها اکثرا توسط کارشناسان خارجی با همکاری و کمک نسل اولی های این صنعت نصب و راه اندازی شده است.

 متاسفانه به دلیل عدم وجود آمار و اطلاعات معتبر و اینکه وقایع و اتفاقاتی که از ابتدا در این صنعت نوپا رخ داده، به صورت مدون در جایی ثبت نشده است و اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد.

آن مقداری هم که هست بیشتر به صورت پراکنده بوده و یا در حافظه قدیمی های این صنعت در حال فراموشی می باشد، لذا می توان با بررسی آثار بجا مانده، جمع آوری مطالب پراکنده، مرور زندگی و سوابق قدیمی ها و آنانی که دیگر در جمع ما نیستند و پا به سن گذاشته های این صنعت، که هنوز در قید حیات می باشند، این اسناد و خاطرات با ارزش را گردآوری نمود. به این طریق حداقل از بزرگان و قدیمی های این صنعت یادی کرد و اطلاعات و خاطره های فراموش شده و با ارزش آنان را از غبار ایام پاک کرده وکلاسه نمود و به مشتاقان و علاقمندان ارائه کرد. ادامه مطلب ...

موتور گیربکس

کلیه موتور گیربکس ها مورد استفاده در آسانسورهای شرکت آرمان فراز شیراز فرآیند از بهترین تولیدات بازار اروپا در ایران می باشد و به سه بخش عمده تقسیم می گردد .


موتور گیربکس های دو سرعته AC2

1-دارای1500 RPM دور در دقیقه در حالت High Speed (سرعت تند) 375 RPM دور در حالت Low Speed (دور کند) و غالبا دارای چرخ لنگر می باشد.

2- دارای قابلیت 180 استارت (Start) در ساعت

3- داری Themistor جهت کنترل FAN خنک کننده و موتور

4- دارای FAN خنک کننده موتور

5- دارای کلاس عایق و حرارتی

 

موتور گیربکس های دور متغیر V.V.V.F

غالباً با 1375 RPM تک سرعته دارای قابلیت تنظیم جهت تغییر در سرعت موتور تا سرعت نهایی با کمک سیستم درایو کنترل در تابلوی فرمان نصب می گردد دارای کلاس عایق حرارتی F و IP 21 بسته به محل مورد مصرف تعداد استارت 240 بار در ساعت به منظور حرکت در منحنی شیب تعریف شده جهت حرکت کند در آسانسور

 

موتورهای گیر لس

موتور های القای بدون گیر بکس دور مغییر V.V.V.F غالباَ متناسب جهت ساختمانهای بلند مرتبه

 


موتور گیربکس های مصرفی قالباَ از مارک موتورهای به شرح ذیل با مشخصات فنی خاص خود با قدرت های مختلف بسته به نوع کاربری آسانسور انتخاب می گردد


الف: موتور گیر بکس ساخت کشور ایتالیا مارک مونتانری (MONTANARI) با موتور المول در کلاسهای مختلف


ب : موتور گیربکس ساخت کشور ایتالیا مارک آلبرتو ساسی (AL BERTO SASSI ) در کلاسهای مختلف

 


ج- موتور گیربکس ساخت کشور ایتالیا با مارک سیکور (SICOR) در کلاسهای مختلف


 

د- موتور گیربکس ساخت کشور اسپانیا با مارک شیندلر در کلاسهای مختلف و ظرفیت محدود